Singoalla Cheesecake press

Singoalla presenterar: Världens snabbaste cheesecake

Den amerikanska cheesecaken har under de senaste åren gjort sig känd i Sverige som en populär dessert som passar väl till fikastunder med familj och vänner. Med en kombination av spröda digestivekex och en krämig cheesecakefyllning som är smaksatt med jordgubbscrisp bakar Göteborgs Kex nu Singoalla Cheesecake Jordgubb – färdig att servera och perfekt för familjefikan, sommarpicknicken och andra glädjefyllda stunder.

Med en kombination av sött och syrligt är nya Singoalla Cheesecake Jordgubb en vidareutveckling av Singoallas tidigare frukt- och bärsmaker och bidrar till en somrig och glädjefylld fikaupplevelse. Den nya kakan kan enkelt plockas fram till fikastunden och kräver inga förberedelser. Den kan därför ses som ”världens snabbaste cheesecake”.

– Cheesecaken syns numera på de flesta caféer, i tidningar och kokböcker och är en uppskattad fikafavorit bland både barn och vuxna. Med vår nya Singoalla Cheesecake Jordgubb kombinerar vi cheesecakens smaksammansättning med Singoallas bästa egenskaper och skapar på så sätt en snabb och somrig fikafavorit som inte kräver några förberedelser, säger Johanna Freijd, produktchef Göteborgs Kex.

Familjefavoriten Singoalla uppskattas av både barn och vuxna. Med smak av frukt och bär bjuder Singoalla in till mysiga stunder av gemenskap, lekfullhet och glädje med familj och vänner.

För produktprover och bilder, vänligen kontakta:
Anna Eriksson, Grayling, anna.eriksson@grayling.com, 0739-81 57 83

För övrig information, vänligen kontakta:
Johanna Freijd, produktchef Göteborgs Kex, johanna.freijd@goteborgskex.se, 0709-52 25 42